Wat ruist daar in het struikgewas??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu Wat ruist daar in het struikgewas??? - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu

Wat ruist daar in het struikgewas???

Door: Dies en Reem

Blijf op de hoogte en volg Dies

16 Oktober 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo luitjes, het is een beetje stil geweest, maar we hadden hier in het verre oosten de afgelopen weken bezoek.
In augustus kwamen Frank en Mirjam uut Ullef bij ons op bezoek. Mirjam is een nicht van Remie. In nederland hadden ze nog net voor de tijd hun open water gehaald en konden hier dus mooi duiken met Remie. Het werden 2 ontzettend leuke weken.
In september was het weer tijd voor mijn ouders. Toepie de hazenwindhond, en Pa de asfalteter kwamen weer voor 3.5 week op
Bali. Na mijn ouders was het weer de beurt aan de van Hal brigade. De ouders en oom en tante van Remie. Genoeg beleefd de
afgelopen weken.
Jullie snappen dat ik heeeeeeeeeeeeeeele lange verhalen kan schrijven over de belevenissen samen met onze gasten. Ik doe
het maar in 'wist je dat' vorm.

Wisten jullie dat?

- het vanaf het moment van ophalen op Denpasar tot het weer wegbrengen erg gezellig was met Frank en Mirjam.
- Frank na zijn eerste 4 uur op Bali al 6 keer had gezegd dat hij wel snapte waarom we niet naar huis wilden.
- Het duiken hun helemaal top is bevallen. Zelfs de Manta's! Go Mirjam Go!
- Ze vanwege de Bali-belly bijna zelf voor vissenvoer hebben gezorgd. :)
- ze bij Pondok Bambu wel een fijn Papaya sapje voor Frank hadden tegen de Bali-belly. BURP!
- Mirjam een complete waas voor de ogen kreeg bij het aanzien van alle leuke souveniertjes die je hier kan kopen.
- Mirjam 2 hele mooie sjawls heeft. 1 hele dure en 1 precies dezelfde in een andere kleur die ter compensatie op de markt
bij de Besakih is gekocht zodat de gemiddelde prijs toch nog mee viel. ;)
- We een hele mooie scootertocht hebben gemaakt naar Amed.
- Remie bij Ujung bijna inde kuiten werd gebeten door moeder gans.
- Frank de smaak wel te pakken had op een Balinees brummerke.
- Ze alleen een beetje pech hadden met die roze slome duikelaar voor hun die precies voor een dikke heuvel de rem in trekt.
- Een dagje vertoeven bij White sand beach helemaal niet vervelend is.
- Er boven Pondok Bambu een plaatselijke gat in de ozonlaag is ontstaan.
- De oorzaak Mirjam met een gifspray tegen enge beesten was.
- Frank en Mirjam onze sateetjes ook de lekkerste op aarde vinden.
- We bij Le48 lekker hebben gegeten.
- Frank het ook lekker vond, maar het een beetje warm had.
- Daar foto's van zijn maar ik die helaas niet kan publiceren.
- Frank hele leuke liedjes kent.
- En die ons ten gehore worden gebracht compleet met attributen.
- Namelijk de 2 sprietjes in het vaasje bij Candidasa Cafe die even voor struik door moesten gaan.
- Wij daar smakelijk om gelachen hebben.
- Jullie nu denken ok???
- Dit weer een geval was van, je had er bij moeten zijn.
- Remie het erg leuk vond om zijn familie wegwijs te maken onder water.
- We het super vonden dat ze ons zijn komen opzoeken.
- Dat zijn weer mooie herinneringen over Bali die we kunnen delen.
- We mijn ouders een jaar niet hadden gezien.
- Dat helemaal niet zo voelde toen ze weer door de deuren kwamen in Denpasar.
- Dat waarschijnlijk ook kwam door het zeer herkenbare huppeltje waarmee mama op ons af kwam.
- Pa zijn fiets mee had genomen om de bergen van Bali onveilig te maken.
- Hij daar enorm van heeft genoten, en de Balinezen iets hadden om naar te kijken, op de scooter of vanuit de vrachtwagen.
- Pa weer heeft gedoken en Remie zelfs mama onder water heeft gekregen.
- Dat mama goed kon duiken maar dat kwam door de speciale les die ze van mij had gekregen.'Hoe blaas ik lucht uit mijn

neusgaten onder water?'
- We wedstrijdje zwemmen als een hond hebben gedaan. Wie won kreeg de eretitel hazenwindhond.
- Pa en ma samen naar de gilli Trawangan zijn geweest. Om te werken aan hun kreeftenlook.
- We dankzij de vrouwenvereniging Netterden en vrienden en familie op het tuinfeest van pa en ma de halve Makro leeg hebben
gekocht en de kids van Anak Alit daarmee heel blij hebben gemaakt!
- We bruiloft hebben gehad van Iluh kokkin bij Candidasa Cafe.
- Daar samen naartoe zijn geweest met al het personeel van C.c Heel leuk om mee te maken!
- We samen een paar dagen naar het noorden zijn geweest.
- We in Lovina in een leuk hotel zaten waar we jawel frikadellen en kroketten konden eten. Yammieeeeh
- we in Pemuteran in een heeeeeeel cool resort hebben geslapen.
- Pa en Remie mooie duiken hebben gemaakt in het noorden.
- We een ochtend de speeltoestellen bij Jembatan Senang hebben geschilderd.
- We hadden gevraagd bij de plaatselijke Gamma of de verf waterproof was. Ja natuurlijk.
- Natuurlijk..... de verf helemaal niet waterproof was.
- Het uiteindelijk goed is gekomen door 1 of andere toplaag die we er nog overheen hebben geschilderd.
- Jembatan Senang een project in Samu is waar gehandicapte kinderen worden opgevangen. (Een aantal kindjes met Down en 1

autistisch meisje.)
- Ik de afgelopen maanden met veel plezier heb mogen meekijken en meehelpen.
- Jullie allemaal even de website moeten checken, www.jembatansenang.nl Ik schrijf er later nog meer over.
- Pa en Remie vroeg in de ochtend de zee op zijn gegaan en hele lekkere vis voor op de bbq hebben gevangen.
- Mama en ik half Kuta door zijn gelopen in de regen voor dat ene speciale winkeltje met coole sieraden.
- Die winkel dicht zat vanwege het suikerfeest.
- We van narigheid nog maar een keer terug zijn gegaan.
- Jan, Bep, Benny en Josie ons laatste bezoek hier op Bali waren.
- Wij hun 1 jaar en negen maanden niet live hebben gezien.
- Dat dat dankzij de skype ook niet zo voelde toen we ze op Denpasar weer zagen.
- Ze verbleven in de middelste bungalow op het duikcentrum.
- Dat lekker dichtbij en gezellig was.
- Bep weer heeft gedoken met haar zoon, de rest weer Sjaak afhaak was.
- Bep het duiken heeeeel erg mooi vond maar de haaien iets minder.
- Remie, Jan en Benny een ochtend zijn wezen vissen.
- En een dag op de scooter hebben getourd wat helemaal super was!
- We een super leuke spelletjes middag hebben gehad met de kids van Anak Alit.
- En ook een GEWELIDIG afscheids feestje met de kids.
- Dies erg blij was dat Remie en zijn familie dat ook hebben meegemaakt.
- De van Hal brigade stond te kijken van Remie's verborgen talent. Namelijk dat hij heel goed kan koken!
- Het heel erg lekker weer was en we lekker lui hebben kunnen vertoeven in het zwembad.
- Dit het wel zo'n beetje was...
- We al het bezoek bedanken voor de supertijd!

P.s de foto's heb ik voor deze keer niet gesorteerd op geplaatst. Helaas lig ik al vanaf donderdag ziek in bed.

nog 8 nachten slapen en dan richting Belandaaaaaaa. AJ AJ AJ

• 16 Oktober 2010 - 11:54

Toepiedehazewindhond:

voor het eerst als eerste een reactie van toepie, niet gek wand ik ben nu een snelle hazewindhond

• 16 Oktober 2010 - 16:42

De Botterkoel:

Dies, alweer snel n verhaal gemaakt over alles van de laatste maanden op Bali, zoals altijd leuke dingen.Nog hardstikke bedank voor jullie gastvrijheid en van harte beterschap en n goede/gezonde terugreis volgende week.

• 16 Oktober 2010 - 20:03

Maarten:

Hm... het is jammer dat jullie alweer terug komen: als ik dat zo zie, wil ik ook op bezoek komen :-P

Zie jullie snel weer in Nederland!

Groetjes,
    Maarten

• 17 Oktober 2010 - 11:00

Annie Van Hal:

Remie en Dieske we hebben jullie altijd met plezier gevolgt.
    Het waren altijd geweldige verhalen en mooie foto s
    We wensen jullie een goede terugreis,en dieske beterchap.
    gr. bennie en annie van hal.

• 17 Oktober 2010 - 16:12

Mini, Koen En Linn:

Lieve Dies en Reem,

Prachtig verhaal en mooie foto's.
    Heb net ook de foto's van Jan en Bep gezien.
    We kunnen ons voorstellen dat jullie niet weg willen!
    Maar we zijn toch wel blij dat we jullie vlg wk lekker kunnen knuffelen!

xxx Koen,Mini en Linn

• 17 Oktober 2010 - 18:53

Poepje:

Hoi lieve schatjes, nog even en dan weer terug naar nederland.
    Nog lekker een paar dagen met z'n tweeen geniet ervan.
    Ik zie je snel weer, wens jullie een hele goede terug reis en kan niet wachten tot jullie weer in ons koude kikkerlandje zijn.

XXXXXXXXXXXXXXXXX love you

• 18 Oktober 2010 - 16:22

Nicole:

Heey Lieverds,

Wat hebben jullie toch weer leuke dingen beleefd..
    Wat zal het moeilijk zijn om daar straks weg te gaan.. Het is er zó mooi!
    Ik wens jullie een hele goede terugreis, zie jullie snel!

Liefs, xx Nicole

• 19 Oktober 2010 - 11:23

Wilcoagneslisafemke:

Hallo Remie en Dieske

Dit zal waarschijnlijk voor ons wel het laatste verhaal van jullie zijn op Bali.
    In ieder geval is dit wel de laatste reactie van ons voor jullie , want volgende week zijn jullie weer thuis. Wat valt er nog te zeggen zo vlak voor jullie terugkomst? Niet zo veel meer ,wel heb ik nog een paar wensen voor jullie, ik hoop dat Dieske ondertussen goed is opgeknapt , want ik heb begrepen dat jullie nog een aantal afscheidsfeestjes te vieren hebben,het zou wel fijn zijn dat je daar gezond en wel bij kunt zijn.Ook hoop ik dat jullie nog genieten kunnen van de laatste paar daagjes.Ook wens ik jullie een hele goede terugvlucht en misschien zien we jullie eerdaags een keer.Bij terugkomst in Nederland hoop ik dat jullie je weer kunnen schikken in ons hectische leven, dat jullie alweer een paar jaartjes niet hebben gehad.Ook hoop ik dat het met jullie werk of opleiding voorspoedig zal gaan.
    Met name Dieske die zoveel mooie verhalen heeft geschreven met foto's erbij de afgelopen jaren ,heel erg leuk en bedankt daarvoor , zo hebben we jullie toch een beetje kunnen volgen.Wat ik ook geweldig vond waren de opnames van de onderwaterwereld die waarschijnlijk van Remie's hand komen, mooie wereld waar jij in vertoeft hebt. Tot slot stuur ik hierbij de welgemeende groeten uit Breedenbroek ook van Wilco ,lisa en Femke en wie weet tot snel.Doei doei Agnes.

• 19 Oktober 2010 - 20:10

Wat Ruist Er In Het :

Dag lieverds,

Geweldig om dit verhaal zo te lezen, echt een super samenvatting van een geweldige tijd samen. Nog een paar dagen en dan is het zover. Dies ik hoop echt dat je weer beter bent en dat je samen met je mannetje met volle teugen kunt genieten van de feestjes.

Een hele goede terugreis en we zien jullie snel.

Dikke knuffel Frank en Mirjam

• 20 Oktober 2010 - 20:09

Jan En Bep:

Ondanks dat je ziek bent Dieske, maar inmiddels ook Remie, bedankt voor de mooie dagen die we bij jullie hebben gehad. Het lekkere eten dat jullie voor ons hebben gemaakt en natuurlijk niet te vergeten het geweldige ontbijt 's-morgens met lekkere verse sap en een gekookt eitje. Dank je voor alles. Hopelijk zijn jullie allebei opgeknapt en hebben jullie nog een paar mooie dagen daar in het geliefde Bali. Beterschap allebei en tot maandag op schiphol. Dikke kus en knuffel van pa en ma.