What's new?! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu What's new?! - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu

What's new?!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dies

21 Januari 2009 | Indonesië, Batavia



Dit verhaal draag ik speciaal op aan Anton-Toontje-Kippie-Krullie, nee beter gezegd draagt zij mij op snel een nieuw verhaal te schrijven. Zo ongeduldig is ze. Die Krullie toch. Jullie zullen wel weer denken...Anton?-Toontje?-Kippie?-Krullie? Nee het is niet de vriendin van de welberoemde Koen-Kok-Kokkie-Kokkerd. Al zou het een schattig stel zijn. ( Sorry Ed-raket-kroket-trompet ) Mevrouw Agelink is namelijk 1 van mijn liefste collega's ( ik heb meer lieve collega's hoor ) Eigenlijk verdiend ze wel een compleet hoofdstuk op deze site. Maar mensen als ik daar aan ga beginnen ben ik nog lang niet klaar...We noemen haar ook wel eens Proemie maar dat staat niet zo lief tussen het rijtje ;)

Dus Lieve Anthonia en alle andere lieve lezers hier komtie dan...

What's new...

Jullie kunnen je voorstellen dat wij met een hele andere gemoedstoestand zijn vertrokken naar Bali dan vorig jaar maart. We weten waar we terecht komen, kennen de mensen, de eerste indrukken van het eiland zijn weer hetzelfde, de geuren de kleuren... we hebben het allemaal al een keer meegemaakt.
Niet dat we niet zenuwachtig waren, een beetje gezonde spanning gierde best wel door mijn lichaam, Remie zoals altijd maakt zich niet zo druk. Zo ook toen we het vliegtuig uitstapte en door de Douane moesten voor het visum, en hij zijn paspoort niet kon vinden en op zijn dooie gemak 5 minuten bezig is zijn hele tas door te spitten. Nou dan staat mijn gezicht al op onweer. Natuurlijk zat zijn paspoort helemaal niet in de handbagage maar gewoon in zijn broekzak. "Wat zit je nou te stressen, ik heb hem toch gevonden?" En zo stapten wij door de douane, met paspoort en zonder stress ;)

Putu onze trouwe taxi-chauffeur stond ons op te wachten, en opweg van het vliegveld naar Candidasa leek het net alsof we nooit weg waren geweest. Dat gevoel hadden we ook toen we in september in Nederland aankwamen.
Toen we Candidasa binnen kwamen gereden leek het echt net alsof we een dagje uit waren geweest.
Toch zijn er wel degelijk dingen veranderd en nieuw. Namelijk onze woonruimte. Voorheen verbleven we samen met Kitty bij Candidasa cafe. In onze oude kamer verblijft nu Bob, nieuwbakken divemaster, al vanaf september. Die is dus ook nieuw voor ons. Relaxte vent, en 's middags met Kitty erbij eieren bakken en tonijn/eiersalade in elkaar prutsen lijkt het net alsof het niet anders is geweest.
Pat en Leen zijn inmiddels vertrokken en wij verblijven al sinds onze aankomst boven het duikcentrum.
Wat ff wennen was maar inmiddels erg goed bevalt.

Mensen hebben mij vaak gezegd tijdens de 4 maanden Nederland, dat ze denken dat we snel weer terug zijn, want tja de nieuwigheid is eraf het is niet meer spannend zoals de vorige keer. Wij snappen wel waar die gedachtes vandaan komen maar zijn het daar natuurlijk niet mee eens.
Nieuwe doelen hebben we voor ogen, Remie heeft hier mooi de kans om zich te ontwikkelen tot een goede Instructeur.
Staat elke dag op om te kunnen doen waar hij van houdt, de onderwater wereld ontdekken.
Ik kan weer aan de slag bij Candidasa Cafe, we hebben veel mooie ideeen, het zal een hoop geduld vragen maar we hebben alle tijd dus ik weet zeker dat we er iets nog mooiers van kunnen maken.

Ook ga ik aan de slag als vrijwilligster bij Stichting Anakita. In Petak hebben zij een project lopen Anak Alit. Ze vangen daar 27 kansarme kinderen op. Een onderdeel van de stichting is Bali uniek reizen, een 2-daags-arrangement voor maximaal 5 personen. Dit arrangement is op bepaalde data van het jaar en alleen in het weekend te boeken. De opbrengst komt geheel ten goede aan de stchting. Ze hebben mij gevraagd of ik contactpersoon en gids wil worden van de mensen die dit arrangement gaan boeken. In februari ga ik 2 weken naar Petak om te kijken hoe het er daar aan toe gaat en een vertrouwensband met de kinderen te krijgen. Daarna is de bedoeling 2 dagen in de week naar Petak te gaan. Wie meer wil lezen over de stiching en Bali Uniek Reizen kan kijken op de volgende sites ; www.anakita.org
www.baliuniekreizen.nl

Op het duikcentrum is het vrij rustig en zo heeft Remie mooi de tijd om heeeeeeeeeeeeeeel rustig weer te wennen aan het relaxte leventje. Hij heeft al een paar klanten gehad, maar verder een beetje met Bob en Kitty duiken, roddelbladen en meidenmagazines lezen, puzzelen, tussen de middag worsten bakken en eiersalade maken en 's avonds met zijn vriendinnetje een romantische film kijken.

Afgelopen week hebben we helmen gekocht. Op het duikcentrum staat een scooter die we mogen gebruiken en ik heb een paar keer de scooter van Rico ( medewerker Candidasa Cafe ) geleend. Tijdens mijn eerste trip 30 meter buiten het dorp gelijk staande gehouden door de politie. Dat is zo ongeveer de standaard als je er maar iets touristisch uitziet. Het enige vergelijkbare met een aanhouding in Nl is dat ze naar je rijbewijs vragen en de papieren van de brommer, daarna gaat het op deze tour;
"Where your from?"
"Belanda."
"OOOH Belanda? Always very beautiful girls"
"Hihi"
"You have boyfriend"
"Yes"
"Where your boyfriend? I don't see your boyfriend, I'm your boyfriend now."
"Hihi"
"My name is Made"
"Hello Made my name is Dies"
"Ok Dies, where are you going"
"To Padang Bai"
"Ok Dies I come with you"
"Euh"
"Yes is ok I come with you now"
"Euh but you are working now"
"Yes is ok, ok you can go now"
"Ok bye Madeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh"

Hij hield nog wel heel galant het verkeer tegen zodat ik rustig de weg op kon rijden, wat een schatten die politie agenten op Bali.

Lieve luitjes, wij genieten weer volop van alles wat er op ons pad komt, zien en ontdekken weer nieuwe dingen van Bali, bijvoorbeeld dat je hier Koelemans augurken uit pot kan kopen :)

De 30ste vliegen we naar Kuala Lumpur voor ons visum dus we hebben weer een mooi tripje int verschiet.

We houden jullie op de hoogte, en kijken weer uit naar jullie reacties.

Liefs en een dikke knuffel Dies en Remie.

Ps: Wil Haas zich nader identificeren?
Ps 2: Dokter RRRRROb en Mieke, Bali-slaatje deel 2 zou echt hilarisch zijn, we kijken er naar uit en ook naar jullie natuurlijk ;)
Ps 3: Krullie van jou verwacht ik een heel originele reactie...

  • 21 Januari 2009 - 11:19

    Wammeswaggel:

    Leuk verhaal, zoals gewoonlijk.
    Inderdaad het is net of jullie niet weggeweest zijn!!
    Wij zijn onze maanden aan het aftellen om weer terug te gaan.
    Ik wil alleen nog 1 ding kwijt.......

    IK HARSTIKKE JALOERS OP JULLIE!!!!!

    Tot gauw
    Groetjes van Bali-slaatje deel 2!

  • 21 Januari 2009 - 11:38

    Mel:

    Was Made de pliesieagent een beetje Don Diablo?

    Daar zijn ze iig een stuk vriendelijker dan hier. *herinnert zich haar affaire met de pliesie*

    ennieweejs fijn dat jullie weer op je plekje zitten en het naar jullie zin hebben in jullie nieuwe onderkomen, ik hoop dat jullie het al wat 'eigen' hebben kunnen maken.

    Vanuit hier, geen nieuws.

    Dikke kus Mel

  • 21 Januari 2009 - 12:35

    Jacky:

    He Dies en Reem,

    Fijn dat het goed met jullie gaat, en je hebt nog een hoop te doen in Bali zo te lezen.

    En volgens mij werd je gewoon aangehouden door je afschuwelijke ROSE helm.. hahaha.
    Hij zal wel hebben gedacht: Barbie!

    Volgens mij wil mama morgen skypen, maar ik moet vanavond ff uitleggen hoe ze dat moet doen;).

    Ik mis jullie!
    Dikke kus van je zus/schoonzus

  • 21 Januari 2009 - 17:29

    Nicole:

    Tjee wat is het weer een lang verhaal...
    Maar leuk weer wat van jullie te lezen... En ik was natuurlijk benieuwd naar de foto's van jullie nieuwe onderkomen! Maar jullie hebben het nu zeker beter voor elkaar!! Heerlijk je eigen plekje...
    Ene Dies echt weer iets voor jou, dat de politie jou aan moet houden, haha!

    Dikke kus

  • 21 Januari 2009 - 18:30

    Wilcoagneslisafemke:

    Hallo Remie en Dieske.
    Fijn dat jullie weer leuke verhalen op de website zetten zodat we op afstand mee kunnen genieten van jullie leventje aldaar.Al is dit dan de tweede keer dat jullie daar zitten ,genoeg nieuwe plannen voor de komende tijd lees ik, daar willen we jullie even succes mee wensen.Heel veel plezier.Tot schrijvens.Lieve groetjes Agnes.

  • 22 Januari 2009 - 06:29

    Maarten:

    Wederom een goed verhaal: doe je wel rustig met ambtenaren in functie? (ow...en niet dronken op de grond gaan zitten voor oom agent ;-))

    Veel plezier de komende tijd!

    Groet,
    Maarten

  • 22 Januari 2009 - 07:47

    Haas:

    Mijn naam is Haas...

  • 22 Januari 2009 - 16:00

    Hans En Anne:

    dieske dieske dieske , hoe vaak moeten we je nog zeggen dat je uit moet kijken voor de politie ook op balie en niet met vreemde mensen mee gaan.
    uut kieken doar.
    dikke kus pa en ma


  • 22 Januari 2009 - 16:08

    Kok:

    Snelting... wat maak je me nou? Als Marketing man van een exclusief importeur van MT Helmen ben ik dag in, dag uit bezig om het merk MT Helmen te promoten. Ik wordt daarbij afgerekend op keiharde verkoopscijfers en nu koopt madammetje gewoon een goedkoop KYT helmpje? Fijn dat je mij zo steunt hoor..... tsss...

    Gerechtigheid dat je dan staande wordt gehouden. ;)

    Ik zie aan de foto's dat Remie zijn oude hobby ook weer heeft opgepakt... Slapen, luieren, niks doen. Is en blijft toch ook een lui ding! Of niet chefke?!

    Huisje ziet er goed uit! Hele vooruitgang. Baal dat jullie dat niet eerder hadden. Ik had wel een eitje willen proeven. Of twee.. drie... vie.....

    We (als in ik) blijven jullie volgen. Post komt binnenkort! Niet van mij hoor... maar er is vast wel iemand die dat wel opstuurt :p

    Veel liefs

    -x-

  • 22 Januari 2009 - 18:34

    Pa Jan En Ma Bep.:

    Hallo Reem en Dies.
    Het is net zo leuk om jullie verhaal te lezen, als met jullie via de skype of tel. te praten.
    Liever hebben wij jullie dicht in de buurt, maar wij weten dat jullie van dit avontuur genieten. Remie wil je een foto maken van een koraal die ik zo mooi vind. Je weet wel welke dat is. Als je het ziet en je hebt je fotocamera bij je, dan hoop ik dat je aan je lieve moedertje denkt en het op de foto zet en het aan mij doorstuurt.
    Dat lekker niets doen en op bed liggen luieren dat heeft hij van zijn moeder Kokkie.

    Groetjes van Pa en Ma.

  • 22 Januari 2009 - 19:00

    Benny En José:

    Dies weer n leuk verhaal en zo galant als daar is de politie hier niet maar of je daar nou op zit te wachten?Veel plezier in Kuala Lumpur en als jij nou zorgt dat je ook Remie's paspoort bij de hand hebt scheelt dat n hoop stress. Succes en tot je volgende verhaal. knuffel en kusjes

  • 24 Januari 2009 - 22:14

    Eeeeevvaaaa:

    Heeey dies em reem!!

    Ben blij voor jullie dat jullie dat relaxedte leventje gelukkig weer makkelijk op kunnen pakken!! Lijkt mij wel heeeel moeilijk euheummm! :)
    Leuk verhaal weer hoor dies :D Ben heel benieuwd hoe de dingetjes gaan lopen!! Vooral in dat weeshuis! Lijkt me bijzonder om te doen!
    Veel plezier en suc 6 deern!
    Remy alweer nieuwe vissies ontdekt?
    Als ik die agenten weg moet komen jagen moet je 't zeggen he! Ik pak ze allemaal!
    Kus eef

  • 25 Januari 2009 - 07:50

    Oud Collega:

    Hej Dies, echt super dat jullie zijn gaan reizen... Maar dacht altijd nog dat jullie down under zouden gaan?
    Dit lijkt me zeker een mooie uitdaging. Kleine meid, vlotte babbel ( grote bek ) maar een hart van goud.
    Groeten Sander

  • 26 Januari 2009 - 05:32

    Little Miss Sunshine:

    Leuk verhaal weer hoor!
    Uitkijken met die agenten en hun corrupte bedoelingen daar!
    Lfs

  • 28 Januari 2009 - 08:27

    Albert:

    Hej leuk jullie zo te volgen. Je schrijft leuk Dies, geniet en tot het volgende verhaal.
    A.

  • 30 Januari 2009 - 11:02

    Krullie:

    he dies en reem hoe gaat het daar met jullie zo te horen wel goed mooi verhaal trouwens leuk dat je zo over mij praat echt enig maar ik vindt het nu wel weer lang genoeg geweest jullie ook niet kom gewoon dus lekker weer naar de achterhoek gezellig carnaval vieren met ons ik heb nog wel een bigge pak voor je hier in city zeddam gaat alles goed trouwens een mooi onder komen hebben jullie nu gekregen dat ziet er goed uit hoe gaat het dan met je vrijwilligerswerk en met hoeveel kinderen ben je daar dan en reem hoe gaat het daar dan mee en met het duiken en je hebt zo te lezen ook al weer een aanvaring gehad met de politie je bent ook niks veranderd he doe je snel weer een verhaaltje schruiven dikke x heel veel plezier geniet ervan x anton

  • 01 Februari 2009 - 07:44

    Joost:

    Hej Mop, Wanneer ga je dat vrijwilligers werk doen? Is dat wel zo verstandig dat ze die kids blootstellen aan die kleine opdonder uit de achterhoek? Nee je gaat het vast super doen.
    Enjoy!

  • 01 Februari 2009 - 12:50

    Ira:

    ik kom in augustus een weekendje naar petak.
    Tot dan?

  • 01 Februari 2009 - 13:52

    Mo :

    Hej super weer op Bali man!
    Jullie gaan vast weer een te gekke tijd tegemoet. En blijf alsjeblieft schrijven Dies!!! Misschien wordt je nog wel ontdekt?!
    Kus Mo

  • 02 Februari 2009 - 20:44

    Henk En Co:

    Hoi Dies,Remy,
    hoe gaat ie daar?
    hier is het nog steeds koud,geen min 10 meer maar toch heel wat kouder dan bij jullie, tikje jaloers zijn we wel.
    Gisteren zijn we wezen skien, indoorbaan in Bottrop,behalve spierpijn en beetje racekak van veel en vet eten hebben we het overleeft.
    nou,veel meer nieuws hebben we niet uit Zeddam,
    groetjes Henk en co

  • 04 Februari 2009 - 11:45

    Krullie:

    he dies waar blijven die verhalen nou hier in city zeddam is het weer aan het sneeuwen verder weinig nieuws hier hoe gaat het met jou ben je al begonnen met vrijwilligerswerk wil je effe een mailtje sturen voor een kaartje heb ik al een maand geleden gevraagd maar ik krijg niks dus je wilt gewoon geen kaartje dat kan natuurlijk ook gr aan remy en we willen nieuwe foto's zien x anton

  • 28 Februari 2009 - 14:43

    Sas M:

    Weer een mooi verhaal!
    Fijn om te lezen dat jullie er weer van genieten!

    Gr
    Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dies

@ White sand beach

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 100642

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: