Er was eens.... een heel lang verhaal - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu Er was eens.... een heel lang verhaal - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu

Er was eens.... een heel lang verhaal

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dies

06 Februari 2009 | Indonesië, Batavia

Hallo allemaal, hier volgt weer een verslag vanaf Bali.Trefwoorden voor dit verhaal zijn: Lumba Lumba's, Goeie grap geen schrikeffect, Indrukwekkend, Kuala Lumpur, Dirty talk, dom, dom, oliedom...
Vorige week was er een dag waarop heel veel gebeurde. Ik ben ff kwijt welke dag precies, want aan dagen daar doen wij hier niet echt aan.
In ieder geval begon de ochtend goed! Want er lag een school dolfijnen in het vizier. Ik weet niet precies op hoeveel meter ze van ons af waren, maar het waren overduidelijk dolfijnen. Met Bob een tijdje staan turen. Ze zaten een aantal minuten op ongeveer dezelfde plek, en sloegen de hele tijd met de staarten in het water. Later zwommen
ze een stukje verder naar rechts waar nog een school boven water kwam. Echt super om te zien, en hej wie kan dat nou zeggen Lumba Lumba's in de voortuin. Whaha.
Rond lunchtijd stond ik rustig in de keuken eiersalade te maken, toen ik Kitty hoorde gillen. Kom es kijken Dies, dus ik naar buiten. Nyoman de chauffeur van het duikcentrum had een slang van huis meegenomen. Heeeeel leuk. Weliswaar met tape om de bek, maar verder ging hij toch aardig richting de anderhalf-twee meter. Remie was die ochtend in zijn survival boek begonnen, en Kitty en ik moesten daar toch stiekem een beetje om gniffelen en zaten hem een beetje belachelijk te maken. Nu kwam dat boek mooi van pas want er stonden natuurlijk allerlei soorten slangen in met bijbehorende beschrijvingen. Het was een of andere adder volgens Kitty. De
beschrijvingen klopten precies en op het plaatje leek de slang verrekte veel op de slang die voor ons lag.
Fotootjes gemaakt, even geaaid, en toen zei Kitty dat het wel grappig zou zijn een grap met de slang uit te halen. Remie was namelijk duiken met klanten, en hoe grappig zou het zijn als hij terug zou komen van het duiken naar de badkamer loopt om te douchen, piemeltjenaakt onder de douche wil stappen, en er een dikke slang ligt. Dit werd gegarandeerd de grap van 2009. Dit kon natuurlijk niet misgaan, we zouden die Van Hal es flink te grazen nemen, en vooral met de camera in de aanslag wachten tot hij gillend van die badkamer af zou komen. Kitty aan Nyoman uitgelegd wat ons snode plan was en die was er ook wel voor te porren. Dus hup die slang in de badkamer neergelegd, die kroop rustig in een hoekje, en toen was het wachten op Remie. En dat duurde natuurlijk langer dan normaal. pff wat kan wachten lang duren... daar kwam ie eindelijk aan varen. De boot uit, spullen eruit. Wat gaat die koekebakker doen?.... Gaat ie rustig onder de buitendouche zijn haren wassen en de rest soppen. Dat doet ie normaal nooit. Hij gaat altijd gelijk naar binnen, drukje doen en douchen. Nee maar deze keer natuurlijk niet. vervolgens gaat hij rustig bij de wasbakken voor de duikspullen een praatje houden met de klanten.... pff wat duurt wachten
lang. Inmiddels had ik al een schone boxershort op de badkamer
klaargelegd. Hij moest en zal die badkamer op gaan.Hij komt naar de tafel toe gelopen waar Bob, Kitty en ik alle drie heel druk en vooral heel nonchalant een boek aan het lezen waren. "Er ligt een schone boxershort voor je op de badkamer." " OOh ja ik kleed me dadelijk wel ff om" en loopt vervolgens terug naar de klanten om daar nog 3 kwartier te bla bla-en over visjes dit visjes zus en visjes
zo. PFFF wat duurt wachten lang. Ondertussen tien keer gekeken of die slang nog wel op zijn plek lag. (naja Kitty 9 keer en ik 1 keer ) Ik ben maar tonijnsalade gaan maken want het kon nog wel ff duren. Ja hoor daar komt meneer aangelopen. Gaat die badkamer op en doet de deur dicht. Kitty en ik stonden met de camera in de aanslag te wachten
tot hij de badkamer af zou komen, of een gil zou geven, of weet ik het wat...IETS.
Wij waren druk aan het giechelen, ik kon me lachen niet inhouden. We horen hem rustig met deoderant spuiten... komt de badkamer af staat een beetje dom te lachen en loopt naar buiten en gaat bij Bob aan tafel zitten.Ik wist eerst niet of hij ons nou voor de gek aan het houden was of dat hij die slang echt niet had gezien. Kitty zei volgens mij heeft ie hem echt niet gezien, je moet iets zeggen waardoor hij naar de badkamer gaat, ( lekkende
kraan/grote kakkerlak ) maar ik kon niet echt serieus meer doen en me lachen niet inhouden. Dus maar gevraagd of hij echt niks heeft gezien op de badkamer... "nee hoezo dan?" "Ja euh ga es kijken dan"
Dus Remie naar de badkamer kijkt toch voorzichtig om het hoekje, en ziet eindelijk de slang...Hij had zelfs zijn zwembroek over de stang van het douchegordijn gehangen maar die slang niet gezien.Tering ofziets zei hij. Maar geschrokken...? Nee dus. Hij vond het beest helemaal geweldig en heeft de rest van de
middag met zijn nieuwe vriend op de arm gelopen. En het was natuurlijk geen adder maar een python dat konden we toch wel zo zien aan de kop want die is veel te breed voor een adder. Ja hoor Reem ;)
OOH jongens sorry hoor maar dit gaat nog een heel lang verhaal worden.... :)
's Avonds was er een ceremonie in Nyoteble, het dorp waar Ketut Santini ( van Candidasa cafe ) woont.
Het zou een Barong dans zijn en er zouden kinderen gaan dansen. Een Barong is een soort uit de kluiten gewassen draak/leeuw waar 2 mannetjes in zitten en daar een soort dans mee doen. Kitty, Bob, Remie en ik waren uitgenodigd.
Remie en Bob hadden er helemaal geen zin in. Kitty en ik ook eigenlijk niet maar zouden uit goed fatsoen zowiezo wel even gaan kijken. Bob ging uiteindelijk niet mee, en Remie ging gebukt onder groepsdruk van de meiden toch maar even mee kijken want als er geen zak aan zou zijn zouden we toch gewoon weer weg gaan.
Eenmaal in Nyoteble, waren we het er al over eens dat het toch wel een apart sfeertje is. Het hele dorp is bijeen en staat in een grote kring in het midden hangen 2 lampen die al snel uitvielen. Dus toch een beetje spooky want het was al donker. De barong dans was voorbij, en toen kwam er een soort rituele dans van kinderen die verkleed waren in een rood met geel pakje.En hadden een of ander raar masker op met hele lange haren, en ze hadden een witte doek in de hand waar ze mee aan het zwaaien waren. In eens ergens links van ons begint er een vrouw te krijsen/gillen...
Ze raakt in een soort trance en gaat ook met een doekje in haar hand in het midden dansen. En ik zweer het je ze was diep weg. En zo gaat het een tijdje door. Mannen en vrouwen beginnen te gillen en te schreeuwen en om zich heen te slaan. Sommige worden door een stuk of 8 mannen tegen de grond gewerkt en blijven daar het komende half uur schokkend liggen. Andere die wat minder euh .. wild zijn dansen in het midden. Ik ( Dies ) had dit al een keer eerder meegemaakt. En het toen ook wel aan Remie en Kitty verteld hoe heftig dat was. Maar die dachten natuurlijk
dat ik weer eens dik zat te overdrijven. Remie was diep onder de indruk. Vroeg eerst wel aan Ketut of dit echt was of actuers. "Sure it's real" het is denk ik voor een Balinees moeilijk uit te leggen wat het precies inhoud het heeft vast iets te maken met de overgave aan de god waar je in gelooft. En geloof me daar geloven de Balinezen heilig in. Remie riep niets anders dan "Vette shit, Vette Shit, ooh Vette Shit man." En Kitty gooide er een paar
keer "Die spaced um dieeeeep" Doorheen maar ook "Oh jongens dit gaat helemaal mis." Het is eigenlijk niet te beschrijven wat er gebeurd maar het is mooi,maf,heftig en indrukwekkend om te zien. Dat geloof zit zo diep, dat kunnen wij ons echt niet voorstellen. Maf volk die Balinezen. Ik zal proberen filmpjes op youtube te zetten. kunnen jullie een beetje de indruk krijgen hoe het er aan toe ging. En voor de rest daag ik jullie gewoon uit hier heen te komen dan kunnen jullie het een keer met eigen ogen aanschouwen.
Dan onze trip naar Kuala Lumpur. We moesten allebei naar de Indonesische Ambassade in Kuala Lumpur voor ons visum.Het verhaal dat we in allerijl op schiphol een ticket moesten boeken om toegelaten te worden kennen jullie. We hadden dus niet opgemerkt dat we een heen ticket op vrijdagochtend 06.00 hadden geboekt en op zaterdagavond terug. Dat was dus niet echt handig want de ambassade zit op zaterdag dicht. Dus maar hopen dat we alles op vrijdag voor elkaar konden krijgen. Anders hadden we tot maandag moeten blijven en een nieuw ticket naar Bali moeten boeken, en dat zou toch echt wel heeeeeeeeeeeeel erg zonde zijn. We werden van donderdag op vrijdagnacht opgehaald om 04.00 zaten we met ons duffe kop op het vliegveld, 06.00 in het vliegtuig en om 09.00 stonden waren we veilig geland op Kuala Lumpur. Alleen handbagage dus we konden snel naar buiten en dankzij de omschrijvingen van Kitty waren we snel op weg naar de Ambassade. Ik had via de mail een goeie tip gekregen alle spullen van Remie zelf bij me te houden. Zodat ik niet 6 keer een hartverzakking zou krijgen als hij weer eens niet weet waar zijn paspoort of visum papieren zijn. Geen stress deze keer Diesje heeft alles onder controle. Aanvraag voor het visum was snel gedaan en
om 16.00 konden we terug komen om hem op te halen. Om de tijd te doden zijn we naar de Kl tower gegaan. Dat is een televisietoren waar een doort touristische attractie van is gemaakt. Je kon boven in een restaurant lunchen en genieten van het uitzicht op allen wolkenkrabbers van Kuala Lumpur..... en het draaide rond. Hoe vet. Het eten was lekker het uitzicht goed. En nadat we buiten tegen de muur van de toren even een dutje ( anderhalf uur ) hadden gedaan konden we weer terug naar de Ambassade om ons visum op te halen. Alles ging verrassend soepel, het visum was klaar, dus dokken en wegwezen. Op naar de 'Classic Inn' op aanraden van Kitty een goedkoop nieuw schoon soort homestay achter het megagrote winkelcentrum Times sqaure. Das natuurlijk nooit verkeerd konden we daar zaterdag een
beetje rondlummelen want we vlogen pas om 21.00 terug. Ingecheckt, even geslapen, gedouched en toen even naar het winkelcentrum. Megagroot. Tien verdiepingen, compleet met bioscopen en een pretpark tuurlijk waarom niet. Ik was hondsmoe want had de hele nacht niet geslapen. Toch nog maar even naar de film geweest, daarna terug naar Classic
in om een lekker uiltje te knappen.... nou niet dus. Er zat een deur op onze kamer die aan een andere deur van de kamer van de buren grensde. Met een kier eronder, en dus super gehorig. Ergens in de buurt was er ook een diso aan
de gang met vals krijsende Jappaners die een poging deden tot karaoke onder een dikke beat. GRRRR ik wil slapen.De buren hadden het ook gezellig. We vermoeden dat het chinezen/Koreanen/Jappaners iets in die riching waren.
Televisie aan, en daarna gingen ze een tijdje zitten etteren met elkaar. Je kon horen dat hij haar sloeg en daarna begon ze met een verschrikkelijk hoog stemmetje te lachen/jammeren. Dat was niet helemaal duidelijk. Dat ging zo
even door. Later een hoop gestommel het leek wel of ze tegen de muur aan werd gesmeten, en het lachen/jammeren was alleen jammeren geworden. Lekker mensen ik wil slapen. "Als het nog langer duurt ga ik op de muur bonken" zei
Remie. Het werd eindelijk een beetje stil... dat was waarschijnlijk het voorspel want daarna konden we genieten van een fijn potje Chinees/Koreaans/Japans liefde bedrijven. Doggystyle geen twijfel mogelijk. Op de achtergrond de
disco met Karaokende Jappaners die een liedje van Queen ten gehoren brachten wat ongeveer klonk als:" We wiw We Wiw Wok joe " Nou de minder nette versie was beter op zijn plaats geweest. Inmiddels was het rond 02.00 Remie was aan
het dommelen en ik begon toch aardig chaggy te worden. Na het sexen een uur onder de douche staan is iets te
overdreven naar mijn mening maar ach dat kon er ook nog wel bij. Daarna gingen ze doodleuk verder met het
pets/gejammer spelletje en toen werd Dieske toch een beetje boos en heb even op de muur getikt. Gelukkig waren ze wel stil daarna op de tv na, die ze aan hadden gezet om mij te pesten. Ik ben er van overtuigd. 's Ochtends tijdens
het ontbijt goed gekeken naar onze potentiele buren/nachtbrakers. Maar zagen alleen maar Indiers.
Op naar het winkelcentrum, we hadden nog wat uurtjes te slijten want we zouden pas om 21.00 vliegen. Beetje
gewinkeld bij Starbuck's gezeten, yammie yammie, en tegen 15.00 met de mono-rail en de bus richting vliegveld om lekker op tijd 17.15 aan te komen... of toch niet... op het scherm stond dat er een vlucht was vertrokken naar Denpasar om 17.00 en er zou er 1 vertrekken om 19.00 maar daarna niet meer. Huh dacht ik heel even, zouden ze de
vlucht van 21.00 vervroegd hebben??? Totdat Remie zei: "Euh Dies pak anders de tickets er even bij" En jaaaaaaaaa hoorrrrrrrrrrrrr we vlogen dus helemaal niet om 21.00 maar hadden om 17.00 moeten vliegen. Remie zei al op schiphol dat we om 21.00 zouden terugvliegen. Hij heeft op Bali de tickets nog een keer uitgeprint en we zouden nog steeds
om 21.00 vliegen. Ik heb dus de tickets niet nagekeken want ja als hij dat zegt dan zal dat wel zo zijn....Nou denken jullie natuurlijk dat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel boos ben geworden, maar dat viel wel mee want ergens wist ik ook wel dat er iets mis moest gaan, het was tenslotte allemaal al zo soepel zonder stress en verrasingen verlopen. Ja jullie mogen lachen en zeggen dat we een stel kuukens zijn. Gelukkig konden we nog met de
vlucht van 19.00 mee 90 euro p.p zonde van het geld, maar wel weer een les erbij. Aan mannen kan je ook niks overlaten, in ieder geval niet die van mij, dus de volgende keer roggel ik het wel dan kan ik ook alleen boos op mezelf worden als er iets mis gaat.Verder gaat het goed met ons hoor, we vinden elkaar nog steeds lief en hebben het goed naar onze zin hier op het mooie warme Bali.
Liefs Dies en Remie

P.s Inmiddels heb ik 3 filmpjes op youtube gezet. Dat up-loaden duurde de hele nacht,ze staan onder deze namen: Bali Ceremonie Nyoteble 1, Bali Ceremonie
Nyoteble 2 en Bali Ceremonie Nyoteble 3. als je op deze linken klikt kan je de filmpjes bekijken; http://www.youtube.com/watch?v=5xhpwtGjqP4
http://www.youtube.com/watch?v=Zfu7l-2ySbk
http://www.youtube.com/watch?v=E8lYNxKt4ow


P.s 2 Ira, als je via Bali Uniek Reizen of Anakita naar Petak komt, zullen wij elkaar zeker treffen. Tot in Augustus!

  • 06 Februari 2009 - 13:27

    Diesje:

    Beste Mensen foto's volgen morgen.... internet werkt niet mee.

  • 06 Februari 2009 - 13:37

    Mel :

    Whahahaha wat een verhaal... het meeste had je me natuurlijk al verteld, maar niet zo uitgebreid.. Mooi geschreven en k lach mien een brödje!!
    Chinezen/japanners enz waren al irri, maar dit bevestigd het maar weer!! My god!!

    Nou skatties doe het kalm an, maar volgens mij doen jullie niet anders :D

    Kuss Mel

  • 06 Februari 2009 - 13:45

    Jowi En Marian:

    Hoi daar,

    Weer een interessant verhaal. Erg leuk om te lezen.
    Jullie houden het daar nog wel een tijdje vol !
    Bij mijn had je dat van die slang niet hoeven flikken hoor, doodeng !
    Is dit misschien toch het juiste land voor Remie? Easy on, hihi.
    Groetjes van ons uit Egmond.

  • 06 Februari 2009 - 15:04

    Kok:

    Moet ik dit allemaal lezen??? Jongens... ik heb ook nog een druk leven naast mijn drukke baan!!! tss...

  • 06 Februari 2009 - 15:15

    Kokkie:

    Zit ik, na een fucking lange tijd het verhaal lezen, het filmpje te kijken en dan bedenk ik maar 1 ding... zo heb ik remie ook al eens naar huis moeten brengen! Toen was hij ook een beetje in "trance" laten we maar zeggen. Iets te veel bacardi had hij gehad!

    Maar verder weer genoeg avondturen weer beleefd lees ik... wel jammer dat als ik er ben we geen levende slang zien en ben ik pleite en komen ze aan zetten met dikke phytons van 2 meter in de badkamer... :( beetje jammer hoor!!!

    ps... fotoooooooooo's!!!

  • 07 Februari 2009 - 11:22

    Haas:

    Jezus wat kan jij lullen zeg. Maar knap verhaal weer Dies. Ik wacht met geduld op de volgende.
    Groet Haas

  • 07 Februari 2009 - 11:24

    Joost:

    Mop, echt super leuk te lezen wat een gave dingenjullie mee maken.
    Echt bijzonder. Geniet!

  • 07 Februari 2009 - 11:38

    Bep En Jan:

    Hallo Balinesen.

    Weer een spannend verhaal. Dieske had ons maar gebeld over die slang, dan hadden we wel kunnen vertellen dat Reem daar niet bang voor is. Wat je tegenwoordig bijna altijd ziet is dat ze op (E)- Tickets vertrektijden vermelden om de mensen een idee te geven wanneer ze ongeveer het vliegtuig moeten pakken. Maar ja we kijken er niet raar vanop dat het jullie is overkomen (we kennen jullie langer dan vandaag chaoten (lief bedoeld). Groetjes en we spreken mekaar wel weer. Ma en Pa.

  • 07 Februari 2009 - 14:11

    Jeroen :

    Hallo Dieske, met veel plezier lees ik jou verhalen en vind het dapper dat jij en je partner de stap hebben gezet jullie droom waar te maken. Zelf ben ik meerdere malen op Bali geweest, het is een bijzonder eiland met een bijzonder volk en dat jullie daar deel uit van mogen maken is bijzonder.
    Vergeet dat niet en koester elk moment.
    Ik wens jullie alle geluk en nog veel mooie momenten.
    Vanuit Haaksbergen een groet.

  • 07 Februari 2009 - 14:21

    Snik Snik:

    Hallo hier een berichtje van iemand die Diesje mist. Ja je wordt wel gemist hoor Diesje.
    Geen zak aan zonder jou.
    En als ik die sterke verhalen van je lees hoor ik je gewoon ratelen. zucht. en omdat ik weet dat je zo nieuwschierig bent noem ik mezelf maar even: Iemand die Diesje mist. Zucht

  • 07 Februari 2009 - 16:31

    Hans En Anne:

    tjonge jonge jonge,
    wat een verhaal weer.
    dolfijnen dikke slang en natuurlijk niet de goede vliegtijd zo kennen we julie weer.
    dikke kus pa en ma

  • 08 Februari 2009 - 13:10

    El:

    Hoi poepjes,

    Wat een verhaal heb wel even moeten lachen hoor,natuurlijk om jullie vliegstunt maar ook hoe je de voorpret met de slang heb geschreven zag het helemaal voor me.
    Heb ook even je filmpjes bekeken op internet die zijn echt maf daar ga ik me wel thuis voelen denk ik.hahahahaha

    Tot snel

    Kus,knuffel El

  • 08 Februari 2009 - 13:48

    B En J:

    Dies weer n hardstikke leuk stuk maar n aparte ervaring denk ik als iedereen zo in trance raakt.Remie vindt vlg. my die slang wel leuk,pas maar op dadelijk neemt ie er nog een als huisdiertje, lykt me niet echt leuk.hoorde van Reem dat je nu naar t kindertehuis bent, ben benieuwd naar je ervaringen daar. xx en knuffel v.a. de b.koel.

  • 08 Februari 2009 - 14:04

    Annie Van Hal.:

    Wat een lang verhaal zeg,mooi.ook de foto"s.
    we blijven jullie volgen.
    veel plezier.
    groetjes Bennie en Annie van Hal.

  • 09 Februari 2009 - 10:10

    Gerard En Ria:

    Hallo jonge lui
    hier een berichtje van
    van de zandberg
    hebben de fotos bekeken
    leuk huisje een stuk
    beter dan het vorige
    de verhalen zijn ook weer
    leuk
    groeten ria gerard

  • 09 Februari 2009 - 18:17

    Fam Bluemer:

    Hoi Dieske en Remie,

    Eindelijk goed internet in Zuid Afrika, dus even tijd om jullie verhalen te lezen. Jullie maken weer een boel mee daar. Wij gaan woensdag weer terug naar het natte en koude NL. Jullie genieten nog mooi verder.

    Lieve groetjes,
    Fam. Bluemer

  • 10 Februari 2009 - 06:11

    Albert:

    Wat een leuk verhaal om te lezen op de vroege ochtend. Wou dat het er hier zo mooi tropisch en warm uitzag. Mooie foto's van Kuala Lumpur. Zelf ook op Kl geweest. Wat een kermis attractie.
    Groeten Albert

  • 13 Februari 2009 - 04:51

    Little Miss Sunshine:

    Wat een verhaal weer, jullie maken wat mee daar. Die slang ziet er eng uit. Blij dat ze hier alleen pieren hebben.
    Kus

  • 14 Februari 2009 - 14:42

    Nicole:

    Tjee wat een lang verhaal weer... Moest er even de tijd voor nemen, maar ben weer helemaal op de hoogte!
    Ene leuke kiekjes...

    Veel liefs!

  • 16 Februari 2009 - 15:28

    Lisa En Femke.:

    hallo bunnie 1 en bunnie 2.

    wat een gekke, rare,en grappige foto's zech!!!
    en dat verhaal...... veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel
    te lang om te lezen!!!
    wij hebben hier lekker vakantie en over 5 dagen word ik(lisa)10jaar!!! Dat gaat cool worden!!!

    doei,(vanaf het ijkoude nederland)
    Lisa en Femke.


  • 16 Februari 2009 - 15:28

    Jan Visser:

    Het is hier bijna carnaval
    en zo kolt as un bok of (driethuus( wat je wilt
    dies als je nou eens heel hard blaast mischien komt er een beetje deze kant op verder zie ik wel dat je helemaal in je sas bent en met je partner ook alles ok .zal wel met zo,n drölekke..Ha Ha Als ik meer tijd heb zal ik eens langer verhalen.. hier valt op dit monemt weinig tot geen bal te beleven met uitzondering van carnaval maar dat is ook zo voorbij ik zie en hoor dat het je goed gaat op een brandplekje na of is het heel erg ik hoor het wel pas goed op jezelf grt jan van de visser

  • 16 Februari 2009 - 15:30

    Lisa En Femke:

    oeps...ik heb ijkoude geschreven in de plaats van ijskoude.

    lisa en femke.

  • 19 Februari 2009 - 13:26

    Anton:

    geweldig verhaal dies ik hoor het al wel weer jullie maken genoeg en jullie hebben het daar super naar je zin nou ik ga dit weekend lekker werken in s'heerenberg carnaval vieren dus volgende week hoor je alle verhalen wel hebben ze daar ook carnaval of niet nou dikke x mis je gr anton

  • 23 Februari 2009 - 14:35

    Achterblijvers:

    Leven jullie nog?

  • 26 Februari 2009 - 04:36

    Haas:

    Carnaval weer voorbij en nu wachten op weer een lulverhaal van Dies.
    Maak aan!!!

  • 26 Februari 2009 - 20:36

    Dellemannetjes:

    Hoi Dieske en Remie,

    Fijn dat het zo goed gaat daar op Bali.En dat het uitzicht zo mooi was vanaf KL Tower maar weten jullie wel dat wij in Nederland (Rotterdam) de Euromast hebben met ook een geweldig uitzicht en met een top restaurant?? lekker puh... Grapje hoor geniet van Bali en van elkaar,hier valt niet veel te beleven saai rot weer en carnaval voorbij. a en a en kids

  • 13 April 2009 - 22:28

    Ira:

    Ik heb inderdaad geboekt via Bali Uniek reizen.
    Ik kom met mijn moeder en mijn 2 dochters. Tot dan!

  • 13 April 2009 - 22:29

    Ira:

    Ik heb inderdaad geboekt via Bali Uniek reizen.
    Ik kom met mijn moeder en mijn 2 dochters. Tot dan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dies

@ White sand beach

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 100635

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: