De avonturen van... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu De avonturen van... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Dies Snelting - WaarBenJij.nu

De avonturen van...

Door: Dies en Reem

Blijf op de hoogte en volg Dies

15 April 2010 | Indonesië, Batavia

PIERTJE EN MOFFEL.... en Sjaak en Remie

zijn jullie klaar voor de avonturen van Piertje en Moffel???

Een dag na onze thuiskomst op Bali konden we weer richting het vliegveld. Daar kwamen Piertje en Sjaak uut Baak aan. Bepakt en bezakt, haast puffend van de hitte, lang leve de airco op vliegvelden, vielen Pier en Moffel elkaar in de armen. Finally reunited!!!

Een kleine introductie is op zijn plaats willen jullie gaan begrijpen hoe dit verhaal in elkaar steekt. Ik denk dat het zowiezo een probleem word alle hilariteit van de afgelopen 2 weken te verwoorden omdat er nogal veel situaties zijn van 'Euhm daar had je bij moeten zijn.'
Anyway, ongeveer 12 jaar geleden toen ik nog een klein Diesje was trok ik met een even zo 'kleine' Enrico Benetti rugzak op mijn rug, op de fiets de wijde wereld in. De reis ging wel helemaal van Netterden naar Silvolde. Ik zou een poging gaan
doen in 5 jaar de Havo te doorlopen. Gekleed in kanariegele tuinbroek, grasgroen shirt en 2 Pippi Langkous staarten op mijn hoofd vond ik in Shanna mijn gelijke. Een 2 eenheid was geboren en 3 jaar lang waren we onafscheidelijk. Onze vriendschap
was in die tijd nog het beste te beschrijven als een zeer stormachtige romance, compleet met break-ups en dikke krokodillentranen en 12 kantige brieven om alles weer goed te maken tijdens een haast ceremoniele brievenwisseling op de Hoge brug tussen Ulft en Silvolde. (Je had er bij moeten zijn.)
Pier en Moffel...Google maar en ik hoef niet uit te leggen wie wie is. De Bunny-bunny-hop blijft een klassieker en Benny Heuvelhand zal altijd een zeer belangrijk sleutelfiguur in onze vriendschap blijven. Het bindt ons en maakt ons sterker. Good old Benny...
Na 3 jaar gingen Pier en Moffel uit elkaar. Moffel mocht een jaartje over doen en werd later vriendelijk verzocht naar een andere school te gaan. De vriendschap verwaterde langzaam. Toch hebben we elkaar de afgelopen jaren op verschillende punten in ons leven terug gevonden, en was het elke keer net alsof we elkaar maar een week niet hadden gesproken. Real friendship lasts forever... toe maar met zijn allen, aaaaaah gossie.

Sinds vorig jaar vloog er wel eens een brief heen en weer tussen Silvollie en Bali. Benny Heuvelhand maakte haar come-back al denk ik niet dat dat de reden is waarom Shanna en Sjaak besloten naar Bali te komen. Sjaak heet natuurlijk helemaal niet
Sjaak uut Baak maar ik houd zijn identiteit nog even geheim in dit toch al voor jullie zeer interessante verhaal. Kuch!!!Sjaak merkte nog heel dreug op, maar ik woon toch helemaal niet meer in Baak. Ja Sjaak maar Sjaak uut Silvolde rijmt niet. Duh!

13 dagen was het stel op Bali, van het plan een dag rust een dag wat doen is niet veel terecht gekomen.
Zo heeft Sjaak zijn Open Water cursus bij Remie gedaan en heeft het met goed gevolg afgesloten. Erg mooi vond hij het, en volgens Remie was Sjaak erg rustig onder water dus die 2 hadden elkaar wel gevonden.

Omdat de mannen een paar dagen bezig zijn geweest met de cursus hadden Pier en ik mooi tijd om een behandeling uit te zoeken bij de Spa van The Watergarden. Jaaah Toepie hij is weer open, en in september ook vast nog wel!
Dusss we hadden een fijne packing uitgezocht. Pier was erg bang dat haar al zeer gebruinde huid van 1 dag zon eraf gescrubt zou worden, maar dat viel gelukkig mee. Het gegiechel begon al toen we een mooi plastic pampertje aankregen. Yes daar zijn foto's van maar die zijn helaas niet geschikt voor publicatie op deze site. We kregen een bodyscrub, en daarna
werden we van top tot teen ingesmeerd met een mix van melk en honing. Daarna werden we in plastic verpakt en mochten we lekker gaan maffen. Ik vond het nogal glibberig maar aan de stand van Piertjes mond te zien was ze in dromenland. Daarna mochten we de zeer verdacht uitziende witte substantie van ons lichaam afspoelen en kregen we nog een uur lang een massage met heerlijke bodylotion. Toen moesten we 5 minuten blijven liggen en relaxen, dat betekend dus niet gaan liggen gniffelen en kletsen over van alles en nog wat. We mochten eigenlijk niet meer douchen, maar zijn als alternatief maar lekker in een zwembad met chloor gesprongen ook lekker voor je huidje.

Een dagje Amed op de scooter doet het ook altijd goed. Pier bij Sjaak achterop en Moffel scheurde vooruit.
Via Tirta Ganga naar Amed daar heelijk gegeten, geplonst en toen weer op pad. Ik had bedacht dat het wel leuk zou zijn om wat spulletjes mee te nemen voor alle kinderen die je op die weg altijd zo vrolijk begroeten, en high five geven. Dus Pier en ik wat spullen meegenomen, op een gegeven moment gestopt naast de kant van de weg want daar zaten wat blaagjes. En laten
dat nou net de allervregste blagen die ik ooit op Bali mee heb gemaakt zijn. Had de tas amper open en ze hadden al met 4 man mijn wallet uit de tas getrokken, en bij Pier en Sjaak ging het al niet anders. Daar kwam moeders ff loeren of er nog wat te halen viel... 3 seconden later 2 scooters naast ons met wat jeugdig spul, we zouden haast denken dat ze die snel
hadden gebeld, want na 1 blik op onze tassen zeiden ze; Habis. Wat 'op' betekend. Er viel niks meer te halen voor hun. We wisten nou niet precies wat we er van moesten denken. Maar snel verder gereden want er moest nog een aardig stukje getuft worden. Via Ujung zijn we naar White sand beach gereden. Waar we heerlijk op 3 bedjes zijn geploft. En nog even een duikje
hebben genomen. Sjaak heeft nog een potje gevoetbald met stoere locals. Stoer omdat ze heel druk in de weer waren met sigaretten, let wel de meeste van deze jongens hoorden in de categorie 'nog geen heur op de zak' thuis.

What more, natuurlijk zijn we naar Petak en de kids geweest. Pier had spullen uit Nederland meegenomen en daar zijn ze altijd blij mee. Een paar mooie dansen hebben ze opgevoerd en toen nog snel even naar de Sawa's voordat het ging regenen. Aaltjes vangen is bijna een topsport onder de jongens. De aaltjes lieten zich niet vangen. Maar Tommik 1 van de jongens,
had naast zijn nieuwe koeienstalletje een klein visslootje aan laten leggen. Daar mocht Sjaak even zijn hengel in het water hangen, na 2 seconden had hij al beet. Pier en ik dropen al langzaam af want het begon iets te druppen. Mooie middag in Petak gehad en toen weer lekker naar Candidasa.

Op de 1 na laatste dag ben ik nog mee geweest, richting Besakih de moedertempel. Daar was een grote ceremonie aan de gang. Dat had ik zelf nog nooit gezien daar, dus ik ging graag mee. Was erg mooi om te zien. En verder is de Besakih altijd leuk
om de zogenaamde wachters van de tempel klem te lullen. Ow we mogen niet de tempel in als jij er niet bij bent? Maar we mogen toch nooit de tempel in omdat we geen practiserend Hindu zijn? Owja gheghe. Ow jij vraagt geen geld voor jou diensten? Dus je loopt helemaal met ons mee om de tempel? Nee? En als we betalen? Ow dan wel... dus je vraagt wel geld voor
je diensten... Nee nee we begrijpen het, je bent geen gids... maar een zelfbenoemde wachter van de tempel. Nou in dat geval lopen we zelf wel een rondje. Stank you.
Later hebben we heerlijk gelunched met uitzicht op de Batur en het meer. En als hoogtepunt van de dag sjekkie pielen en koffie lurken in Kintamani.

Pier En Sjaak hebben zelf natuurlijk ook genoeg ondernomen, Ubud markt, op een olifant, Tanah Lot en Uluwatu en een trekking met mister Sang naar Gumang Mountain.

Lieve Shanna en Paul, ontzettend bedankt voor jullie komst. Wij vonden het erg gezellig, en wat ons betreft hadden we nog wel een paar weken langer samen kunnen doorbrengen. Met wie moeten we nu praten over reuzel en strawberry??? Remie vind het helemaal niet grappig als ik bij het wakker worden al als een dolle strawwwberrieeeeeeh roep. Dusss er zit niks anders op.... tot snel he Pierewijffie!!!

Dan kan ik nog melden dat ik deze week in Petak ben geweest, en Putu weer heb gezien. Ze kwam me lopend tegemoet!!! Ze heeft op sommige momenten nog best veel last van haar been, en dingen als traplopen gaat nog een beetje moeilijk. Maar ze is ontzettend blij en dankbaar dat ze is geholpen. Deze week gaat ze ook weer naar school. Met Tajun gaat het ook goed, hij heeft zijn stage afgemaakt en gaat ook weer naar school. De wond aan zijn mond is nu mooi genezen.

Lieve luitjes,

een dikke kus vanaf Bali...
Dies en Reem

  • 15 April 2010 - 11:40

    Haas:

    yes yes ik ben de eerste.
    Lang niks van me laten horen, paasdagen je kent het wel.
    Leuk verhaal en ook de vorige verhalen erg indrukwekkend. Volgens mij heb je wel veel van de paaseitjes gesnoept Diesje, je bent een beetje bol geworden. Haha maakt niks uit meid je hebt nog steeds een lekker snuutje.

  • 15 April 2010 - 12:50

    Mel:

    Goed te lezen dat er geen "ongelukjes met golven" gebeurd zijn op white sand beach!

    Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.
    Kus Mel

  • 15 April 2010 - 19:53

    B + J:

    Mooi verhaal weer en leuke foto's waarvan sommige herkenbaar. Lekker zo'n massage alleen jammer van het chloorbad erna.White sand beach lijkt me ook wel leuk voor de volgende keer.groetjes en knuffels xxx

  • 15 April 2010 - 20:03

    Miranda:

    Supervet die dikke slang!!! Mag ik die ook om mijn nek hangen??

  • 16 April 2010 - 08:23

    Pier En Sjaak:

    Hey lieve Moffel en Remie!

    Zoals je, je waarschijnlijk wel kunt voorstellen zit ik hier met tranen (van plezier)in mijn ogen ons fantastische Bali avontuur helemaal te herbeleven. Wat heb je het allemaal weer fantastisch verwoord, ook al mis ik enkele belangrijke details, als bijvoorbeeld de offers die ik op Bali heb achtergelaten met helm op in de bosjes. Ook mis ik informatie over nanny mc. Phee in de zilversmederij, gelukkig staat haar foto er wel op. Het was een onvergetelijke vakantie. Het nadeel echter van twee weken intensief met elkaar optrekken is dat ik je nu weer moet missen. Gelukkig heb je mij beloofd terug te komen voordat er kleine piertjes zijn..... ik zal Sjaak eens lief aankijken!

    Liefs Pier en Sjaak

  • 16 April 2010 - 13:39

    Mini En Koen:

    Ziet er gezellig uit!
    Jemie(Koosnaam voor Remie) wat zie je er goed uit! Dies de bob staat je goed. En die helm ook! haha

    Groetjes Van jullie broer en schone zus.

  • 21 April 2010 - 19:27

    Annie Van Hal:

    Zoals altijd, mooi verhaal en mooie foto s. gr. Bennie en Annie.

  • 21 April 2010 - 20:51

    Poepje:

    Wat een geweldig leuk verhaal weer maar ben inmiddels niet anders gewendt van jou dies.
    Als ik dit allemaal weer lees kan ik niet wachten om jullie weer een keer te komen opzoeken maar eerst even sparen.
    Erg mooie foto met de slang ga de volgende keer net zo lang op zoek tot ik ook zo'n ding heb gevonden.

    Miss jou dikke kus El

  • 28 April 2010 - 14:07

    Wilcoagneslisafemke:

    hallo Remie en Dieske.

    Alweer een poosje geleden dat ik jullie gemailt heb,maar hier ben ik weer.Hopelijk alles goed met jullie.
    Wederom een mooi reisverslag, het lijk me dan ook erg leuk dat er zo af en toe iemand vanuit de achterhoek naar jullie op vakantie gaat.Ook weer prachtige foto's deze keer.Ik vond het leuk dat je wat over Putu vertelde, ik was wel benieuwd hoe het met haar ging. Ben ook benieuwd of ze onze post nog heeft gekregen, dat hoor ik nog wel een keer. Vanaf deze plek wil ik jou ,Dieske van harte feliciteren met je verjaardag die je morgen viert.Remie natuurlijk ook gefeliciteerd.Maak er een fijne dag van, lieve groetjes ook namens de rest van de familie en tot de volgende keer doei doei.Agnes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dies

@ White sand beach

Actief sinds 18 Feb. 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 100637

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: